Dubysos aukštupio mokykla

„Ką norima įvesti į gyvenimą, tą reikia pirmiausia įvesti į mokyklą“ Vilhelmas fon Humboltas

Apsilankymas Kačerginės visos dienos mokykloje: naujas žvilgsnis į ugdymo procesą

Lapkričio 12 d. mokyklos mokytojų ir administracijos komandai lankantis Kačerginės mokykloje-daugiafunkciame centre, kuris veikia pagal visos dienos mokyklos (toliau – VDM) modelį, praktiškai buvo galima pajausti, kaip mokykla atitinka visos dienos ugdymo koncepciją.  Vizito metu Kačerginės mokyklos-DC direktorė Aurika ir pavaduotoja ugdymui Dovilė papasakojo VDM veikimo principus: pamokų laikas organizuotas taip, kad vaikai ne tik gilintų žinias, bet ir turėtų laiko kūrybiškumui, sportui, socialinių įgūdžių ugdymui. Be to, po pamokų vyksta įvairūs būreliai ir veiklos, kurios leidžia mokiniams tobulėti pagal savo pomėgius ir interesus, padeda atrasti naujus talentus, gilinti jau turimus gebėjimus ir ugdo atsakomybės jausmą. Kačerginės VDM ypatingą dėmesį skiria bendruomenės ryšiams. Tėvai ir globėjai yra aktyviai įtraukiami į mokyklos veiklą. Vos įžengus į mokyklos teritoriją, aplinkui matyti rami ir natūrali gamta.  Šalia mokyklos esančiame pušyne įrengta lauko darželio grupė, miško trasos, takai  leidžia ugdymo procesą vesti lauke, įtraukiant vaikus į praktinį mokymąsi bei gamtos tyrinėjimus.       

Dubysos aukštupio mokyklos žingsnis į visos dienos mokyklos modelį

Dubysos aukštupio mokyklos Kurtuvėnų skyrius siekia tapti visos dienos mokykla, įkuriant ,,Parko klasę”. VDM modelis yra pagrįstas ilgesniu ugdymo(si) laiku, apimančiu ne tik pamokas, bet ir neformalųjį ugdymą, socialinių bei emocinių įgūdžių lavinimą, visapusišką lavinimą ir glaudų bendradarbiavimą su bendruomene ir socialiniais partneriais. Vieni jų – Kurtuvėnų regioninis parkas ir Jautmalkės gamtos mokykla su savo infrastruktūra. Modelis orientuotas ne tik į akademinį, bet ir į emocinį vaikų ugdymą. Siekiama sukurti saugią ir palaikančią aplinką, kurioje vaikai lavina bendravimo, konfliktų sprendimo įgūdžius, dalyvauja demokratiniuose mokyklos susirinkimuose,  mokosi valdyti stresą bei emocijas. Svarstoma lankstesnė transporto sistema, kuri suteiktų vaikams saugų ir patogų būdą grįžti namo, o tėvams palengvintų logistikos naudą. Apibendrinant, ,,Parko klasė” visos dienos mokykloje yra labiau struktūruota, orientuota į patyriminę veiklą gamtoje, individualią pagalbą ir platesnį mokinių ugdymo spektrą nei įprastoje popamokinėje grupėje. Žinoma, naujo modelio įgyvendinimas reikalaus laiko ir išteklių. Bet komanda tam pasiruošusi. Ausma Valienė, Laura Sartauskienė