Dubysos aukštupio mokykla

„Ką norima įvesti į gyvenimą, tą reikia pirmiausia įvesti į mokyklą“ Vilhelmas fon Humboltas

Mokyklos tikslai ir uždaviniai

Veikimo nuostatos: lygios galimybės ugdymui(si), mokymo(si) integralumas, veiksmingumas ir kontekstualumas. Mokykloje praleidžiamas laikas yra didelė kiekvieno gyvenimo dalis. Gyvenimas mokykloje yra prasmingas, laimingas, sveikas, saugus. Mokymosi džiaugsmui ir pažinimui svarbus rezultatų siekimo būdas. Kiekvienas besimokantis yra suvokiamas kaip harmoninga ir refleksyvi, smalsi ir komunikuojanti, principinga ir dėmesinga aplinkai asmenybė. Mokantysis turi padėti kiekvienam įgyti aktualių, universalių ir integralių gebėjimų, reikalingų nuolat kintančiame ir vis sudėtingėjančiame pasaulyje.

Strateginiai tikslai ir uždaviniai:

1 tikslas. Adaptyvios lyderystės ir tapatumo formavimo(si) praktikų skatinimas.

1.1. Uždavinys. Lyderystės kaip savęs identifikavimo organizacijoje ir įgalinimo veikti profesinėje veikloje ugdymas.

Priemonės:

1.1.1. Skaitmeninės pažangios analitikos sistemos diegimas ir taikymas, siekiant gerinti mokinių pasiekimus ir pažangą.

1.1.2. Adaptyviosios lyderystės skatinimas per projektinę ir ugdomąją veiklą.

1.1.3. Trumpalaikių ir ilgalaikių dalykinių, meninių, kūrybinių ir pažintinių stažuočių mokykloje ir kitose įstaigose / organizacijose įgyvendinimas, siekiant personalo profesinio tobulėjimo ir kvalifikacijos kėlimo.

1.2. Uždavinys. Krašto / regiono / šalies kultūrinio identiteto formavimas.

Priemonės:

1.2.1. Etnografinių, istorinių, kultūrinių ir muzikinių edukacinių programų kūrimas ir įgyvendinimas.

1.2.2. Istorija, kūryba, inovacijomis ir bendradarbiavimu grįsto bendruomeniškumo ugdymas.

1.2.3. Valstybės švenčių, atmintinų dienų ir istorinių datų minėjimas, skatinant Lietuvos ir Šiaulių rajono istorinės ir kultūrinės atminties puoselėjimą.

2 tikslas. Įtraukiojo ugdymo praktikų diegimas.

2.1. Uždavinys Įtraukiojo ugdymo praktikų mokykloje įgyvendinimas, siekiant kiekvieno mokinio ugdymo(si) poreikių tenkinimo.

Priemonės:

2.1.1. Pamokos studijos, grįstos mokymosi bendradarbiaujant strategija, įgyvendinimas, siekiant veiksmingo pedagogų kolegialaus mokymosi ir kiekvieno mokinio mokymosi pažangos.

2.1.2. Multisensorinių ir mokomųjų priemonių taikymas ugdymo procese, skatinant mokinių įtraukimą ir skirtingų gebėjimų bei pojūčių plėtrą.

2.2. Uždavinys. Mokyklos bendruomenės narių švietimas ir ugdymas, vykdant projektus ir inovatyvias programas.

Priemonės:

2.2.1. Mokyklos bendruomenės narių švietimas įtraukiojo ugdymo srityje, vykdant informacines / šviečiamąsias akcijas, praktines sesijas, mokymus ir inovatyvias programas.

2.2.2. Tarptautinių projektų vykdymas, siekiant įgyti įtraukiojo ugdymo metodikų ir metodų naudojimo patirties.

3 tikslas. Inovatyvių STEAM patirčių kūrimas mokinio potencialą įgalinančiose erdvėse ir aplinkose.

3.1. Uždavinys. STEAM kaip integralios, į kompleksišką tikrovės reiškinių pažinimą, pritaikymą ir problemų sprendimą orientuotos mokinių gebėjimų ugdymo gamtos mokslų, technologijų, inžinerijos, menų ir matematikos kontekste prieigos diegimas mokykloje.

Priemonės:

3.1.1. STEAM laboratorinių praktikumų ir patirtinių veiklų, aktyvinant mokinių savimotyvaciją, energiją, nuotykių ir kūrimo mąstysena įgyvendinimas mokyklos ir ne mokyklos aplinkose.

3.1.2. Edukacinių programų, skirtų diegti STEAM krypties ugdymą mokykloje, kūrimas ir įgyvendinimas. 3.1.3. Neformalaus ugdymo programų, skatinančių integracinį, projektinį ir kūrybinį mąstymą, įgyvendinimas.

3.2. Uždavinys. Erdvių įgalinimas inovatyvių idėjų, patirčių ir lyderystės skatinimui.

Priemonės:

3.2.1. Mokomųjų (ugdymo(si)) patalpų atnaujinimas, siekiant sukurti mokinių ir pedagogų tobulėjimą ir įgalinimą skatinančią aplinką.

3.2.2. Įrangos ir priemonių, skirtų įvairaus amžiaus grupių ir gebėjimų mokinių intelektualinio, emocinio, socialinio ir fizinio augimo skatinimui, įsigijimas ir atnaujinimas.

3.2.3. Skaitmeninių inovatyvių sprendimų įgyvendinimas, diegiant savitarnos ir analitikos sistemas bei prižiūrint ir plėtojant IT ūkį.

3.2.4. Kitų mokyklos erdvių remontas.